Styrketräna dig frisk!

Postat den M d Y av Ec-Go! Blogg | 0 kommentarer

Att träna vet vi ju är bra på alla sätt, men sättet du tränar på kan vara avgörande för din livskvalité både nu och i framtiden. För att bibehålla en frisk kropp behöver vi sund mat och motion, men även styrketräningen är viktigt!

För att musklerna inte ska förtvina ju äldre vi blir så behöver de aktiveras med den här typen av träning! Att träna styrka kanske många förknippar med tunga vikter och timmar på gymmet, men kroppens egen vikt är tillräcklig. Träningen ska vara anpassad utefter dig själv och vad du klarar av. Kan du upprepa övningen 8 gånger med minst 2 set med vila i mellan så är du på rätt spår.

Och om du redan motionerar, springer, går promenader cyklar... perfekt! Då är det bara att kombinera de två. Om det är gymmens maskiner som lockar eller om det är övningar med kroppens egen vikt vilket kan göras både hemma och på gym så se till att det åtminstone blir 10 minuter 2-3 gånger i veckan. Varför inte passa på i det varmare vädret å besök ett utegym i närheten av dig.

För att orka mer och maximera träningen är det viktigt att äta mellanmål -  energibars är ett perfekt alternativ! Peppa dig själv och förbered med goda och nyttiga alternativ till mellanmål också för att musklerna ska ta upp näringen. Proteinet i nötter och frön gör susen!

Inlägg i Energibars, mellanmål, nötter, nyttigt, raw bite, recept, sockerfritt, torkade frukt


Nästa

Föregående

Lämna en kommentar

Kommentarer kommer att godkännas innan dom visas.