5 tips för att komma igång med träningen

Postat den M d Y av Ec-Go! Blogg | 0 kommentarer

  1. Gå inte ut för hårt i början. Är du helt otränad är det inte särskilt bra att chocka kroppen med 6 pass i veckan. Börja hellre lugnt med 2 pass, och öka träningen successivt. Genom att inte sätter för höga krav på din träning i början, blir sannolikhet att du fortsätter träna regelbundet större. Dessutom minskas risken för skador.  
  2. Välj de träningsformer du tycker om! Testa olika träningsformer för att hitta just dina favoriter. Är det spinning du fastnar för, så kör spinning. Variation i träningen är viktigt, men det är ännu viktigare att träningen blir av. 
  3.  Boka in träningen i din kalender. "If you fail to plan, you plan to fail." Se till att sätta undan tid för träning genom att skriva in det i din kalender. Bestäm vilka dagar och tider du ska träna och följ den planeringen. 
  4. Skaffa en träningskompis. Har du bokat in ett träningspass med någon annan är det inte lika lätt att skippa träningen i sista sekund. Du har dessutom någon som kan peppa dig när det blir extra jobbigt. 
  5. ” Vardagsmotionen”  – Underskatta inte vardagsmotionen utan ta vara på de tillfällen som vardagen erbjuder. Stå upp och jobba vid skrivbordet, ta trappan i stället för rulltrappan och gå eller cykla när du ska transportera dig kortare sträckor. Genom att lämna bilen hemma, gör du både dig och miljön en tjänst.

Ps. Kom ihåg att det är enklare att hålla på en nyttigt och hälsosam livsstil om man tillåter sig att unna sig i mellan. Prenumeration på Ec-Go! Bag  gör det även enklare för dig för dig som är mån om vad du stoppar i deg, att välja ett lite bättre alternativ av godis & snacks! 

Inlägg i


Nästa

Föregående

Lämna en kommentar

Kommentarer kommer att godkännas innan dom visas.